Alla inlägg under juli 2009

Av Malin - 28 juli 2009 13:11

hehe jag kommer aldrig på någon rubrik :] Ajaa, tänkte bara säga att jag ska fara till pappa nu och kommer vara där några dagar...så det kommer nog inte bli så mycket bloggande ett par dagar. Usch jag är verkligen en dålig bloggare.

Men jag blir nog inte där så länge, kanske till Lördag eller tidigare :)


Ni får ha det så jätte bra! Kram <3

Av Malin - 28 juli 2009 01:10

...iväg till det förflutna. Det räcker med att se en sak som påminner mig om den tiden då hålet i bröstkorgen slet och rev innuti så att jag trodde jag snart skulle dö av smärtan.

Jag stirrar tomt framför mig och ser hur saker som hänt i mitt liv spelas upp sakta för mig igen, jag minns det så väl som om det vore igår...det är så tydligt det som spelas framför mig. Jag ser grälet som har fastnat i min hjärna så länge nu, alla dom orden som sårade jag fick höra kändes som pistolskott mott kroppen. Jag darrade av ilska och tårarna som konstant fyllde mina ögon som gjorde att jag såg suddigt.

Jag skakar till med huvudet för att ta bort det som just spelats framför mig. Jag fäster blicken någon annanstans men då ser jag något annat som drar mina tankar igen till det förflutna. Jag skakar till med huvudet igen och går ut från rummet.

Jag känner hur hålet bränner till lite och jag lägger en hand på bröstkorgen.

Av Malin - 27 juli 2009 20:25

Känns som jag har varit på stan hela dagen :) Men har haft en rolig dag, träffade några kompisar på stan och då blev det fika sen lite shopping :) Shoppade inte så mycket utan det blev väll mest lite små grejor :)

Det blir då en lugn kväll för min del :)

Har lite tråkigt så jag hittade en sådan här lista :)


.........................


ÄR DU JUST NU..

[ ] jätte glad
[ ] kär
[x] glad
[x] trött
[ ] vild
[x] lugn
[ ] nervös
[x] uttråkad
[ ] irriterad
[ ] ledsen
[ ] besviken
[ ] arg
[ ] sjuk
[ ] stressad
[ ] förvirrad
[ ] sårad
[ ] olyckligt kär


någon som förstår dig: Mina kompisar men mest syrran tror jag (L)
någon som du saknar:Några kompisar jag inte har träffat sen skolavslutningen :( <3

någon som du längtar efter: Som sagt vissa kompisar <3

någon som du hatar: En person som kallas styv morsa....

vem kramade dig senast: Kompisarna på stan

vem pussade dig senast: haha jaa kommer inte ihåg..

vem ringde dig senast: Mamma

vem ringde du senast: Lina

vem var hemma hos dig senast: En kompis

vem var du hemma hos senast: Angelica tror jag

har du några kärleksproblem: Tror inte det....

har du ätit något idag: ja
har du pratat med någon idag: ja
har du gråtit idag: nej
har du skrattat idag: ja
hur lång är du: 167 kanske :)


Jag:
Är singel: Jaa

Saknar någon just nu:Den här frågan har ställts ganska många gånger 

Är rädd för att bli övergiven: Jaa

Svär ofta: Kan väll hända ;D

Sjunger i duschen: Nej det låter förjävligt! 

Är en morgonperson: Nejoonej

Skulle kunna ha pyjamas på skolan: Nee tror inte det :)

Är kär i kärleken: haha typ

Skrattar åt mina egna skämt: haha säkert xD

Vill ha barn: Någon dag jaa :)

Skulle göra plastikoperation om det var ofarligt och gratis: jaa!

Har du:
Glasögon/linser: Nepp
Piercingar: Öronen

Syskon: 1 riktig

Pojk/flickvän: Nej

Jobb: Ibland på sommaren :)

För många vänner: Nej det kan man ha. .<3

Rymt hemifrån: säkert
Färgat håret: Joo, ljusbrunt oftast :)

Bra självförtroende: skulle jag inte påstå....

Dagens skämt: hmm...

Sagt "jag älskar dig" till någon: Tror inte det, till familjen kanske....

Varit kär: Jaa 

Gjort något olagligt: ja
Somnat i skolan: haha joo, eller nickat till som xD

Brutit ett ben: Nej 

Tappat bort mig i min hemstad: Nee tror inte det

Sett en fallande stjärna och önskat: Säkert

varit otrogen i ett förhållande: Nej och skulle inte ens tänka tanken.

Gjort något som jag lovat mig själv att inte göra: Jaa

Smugit ut utan lov: Vet inte

Ljugit om var jag är för mina föräldrar: Jooo

Varit på en blind date: ahaha nee

Sovit en hel dag: Nej


Hur ofta brukar du:
Titta dej själv i spegeln: Man gör ju det typ varje dag...

Ha ångest: mm...

Drömma mardrömmar: Nä inte så ofta faktiskt :)

Klä dig i svart: hahah ni får inte tro att jag är ett emo som klär mig med helsvarta kläder 24/7. Men joo nog brukar man ha svart :)

Lita på folk: Typ.


Sista personen som:
Sov i din säng: haha jag...

Fick dig att gråta: .....

Du delade en dricka med: hmm....

Skrek på dig: Mammaa

Du fick sms från:Kompis




Jaa det var väll allt :) Om ni undrar nått, fråga på hahha :)

Ses <3


Av Malin - 27 juli 2009 12:17

God morgon på er, haha fast dom flesta har väll varit uppe ett tag nu ^^

Jag sover för länge på morgonen....ska lägga mig tidigare ikväll :)

Nu ska jag strax hoppa in i duschen occh sen fika lite för om ett tag ska jag in till stan där det bli att springa några ärenden. Sen ska jag öta några kompisar inne i stan där det väll blir att fika och sen shoppa :D Våran rutin hahah ;)

 

Nä nu ska jag skynda mig, är lite stressad :)

Ha det så bra! puss <3

Av Malin - 27 juli 2009 02:16

Pappa kom förbi här idag och lämnade lite grejor jag hade glömt hos han som jag hade glömt att jag hade glömt hos han (A)

Blev att han stannade på fika och när vi satt där i köket så kunde jag inte låta bli att le åt den lyckan och glädjen som låg i rummet. Det var så trevligt att sitta som den familj vi en gång varit, fast jag var så liten att jag minns det knappt...jag ville bara att tiden skulle gå saktare så att jag kunde få njuta mer av glädjen.

Men sen kom det då han var tvungen att fara hem, hem till sin nuvarande familj. Jag sa hejdå och vinkade med ett framtvingat leende. 

Även om det känns som han äntligen har klivit in genom min dörr för att stå på min sida så kan jag inte låta bli att sakna honom ibland.

Alla dom åren jag har suttit på golvet och försvarslös med ett stort hål i bröstkorgen som slet så det nästan kunde höras av någon annan än jag och gråtandes så har han bara stått och tittat på mig för han vet att om han skulle försöka hjälpa mig upp så skulle han bara få skit sen av en person som jag hatar men som han nu älskar....Så sittandes på golvet med tårarna strömmandes ner för mina kinder kunde jag se min egen far bara gå bort ifrån mig utan att bry sig om hur jag egentligen mådde. Några dagar senare så kom han med ursäkter, han mådde dåligt för att han inte stod vid min sida då. Men jag älskar min pappa och förlät honom jämt även om jag tvivlade på att han skulle stå vid min sida nästa gång personen jag hatar göra så att jag sitter på golvet med ett stort hål i bröstkorgen och tårar som rinner ner för mina kinder.

Redan innan han kom för att be om ursäkt listade jag ut att han älskade henne mer än sin egen dotter...

Av Malin - 26 juli 2009 19:42

Snart är det ett år sedan våran hund dog. Saknar henne så oerhört mycket. Jag var den i familjen som stod närmast henne, hon lydde mig men inte så värst mycket dom andra :)

Hon hette Molly och var den bästa hunden någonsin! Hon fanns där jämt med sin viftande svans och såg på mig med en blick som bara jag kunde se.

Jag ångrar än idag att jag inte följde med till veterinären med Molly, jag var inte stark nog för att se henne somna in förgott. Mamma tog då med henne till veterinären. Nu känner jag mig bara hemsk att jag bara sa farväl hemma. Tänk om hon undrade vars jag var, varför jag inte följde med, varför inte min famn var den sista hon somnade i...jag känner mig så fruktansvärt hemsk. Jag saknar henne så, när jag var ledsen och gick till mitt rum följde hon jämt med. Hon hoppade upp i min säng och la sig nära mig och tittade på mig med medlidande ögon....

När dom hade farit iväg den dagen så ramlade jag bara ihop gråtandes i hallen, jag blundade och grät och grät. Jag kunde inte fatta att Molly var borta föralltid. Jag ville inte fatta det, jag ville bara ha henne här hemma. 

Saknar att vakna upp på morgonen och få se henne ligga där och sova på mattan som den lilla mogontrötta hunden hon var...

Ingen hund kommer någonsin kunna ersätta henne och jag kommer alltid att sakna henne. Hon är en del av mitt hjärta! <3


Av Malin - 26 juli 2009 12:37

God morgon på er, vaknade för en liten stund sen och har nyss ätit lite frukost.

Vet inte riktigt vad jag ska göra idag, funderar på att fara till pappa någon dag men vi får se hur det blir med det :)

Vi hörs lite senare. kraam <3


........................................


Maior e longinquo reverentia -- "På avstånd är allt vackert" 

Av Malin - 26 juli 2009 01:37

For ju till Angelica efter middagen och när jag kom dit så möttes jag av värdens danshumör! :D Så det blev på med danskläderna och sedan sätta på en skiva och skruva volymen till max! ;D haha vi fick lust att gå igenom våra gamla danser och jag trodde jag hade glömt bort dom, men nej dom låg bara gömda någonstans i huvet ;)

Vet inte hur länge vi tränade men ett tag var det för vi var alldeles sluta sen, blev fara hem och duscha och nu sitter jag här. 

Är så trött nu så jag ska slänga mig på sängen och sova.


Good night puss! <3


..............................

 Lite fina ordspråk.


Hjärtat är ett tempel av kristall, krossas det, går det aldrig att sammanfoga.


Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.






Ovido - Quiz & Flashcards