Alla inlägg under oktober 2009

Av Malin - 14 oktober 2009 17:31

"Cum propris suis alis volat - Han flyger på sina egna vingar"

 

Av Malin - 14 oktober 2009 15:40

Idag så fick vi sluta tidigare och haleluja för det ;) Hade ingen lärare sista lektionen så. :)

Var bara tvärt en sväng på stan med några i klassen och shoppade en kort stund, det var trevligt :)

Nu ska jag gå ner och ta en macka eller något för magen kurrar som fan och jag orkar nog inte vänta tills middags tid.

hörs lite senare.


  <3


Av Malin - 13 oktober 2009 22:20

har bara snabbt tittat igenom läxorna, det är ju trots allt bara tisdag...

har inte så mycket mer att skriva, tror ni inte är så intresserade heller.

Så nu ska fortsätta plocka lite här sen blir det sova på direkten... :P

God natt med er.



....................................



Jag tittar åt sidan och där står du, leendes med dina armar öppna redo för att hålla om mig.

Sedan vrider jag på huvudet lite och då blir det alldeles svart framför ögonen, hålet i bröstkorgen river och sliter och jag faller ner på knä med armarna trycka mot bröstkorgen och tårarna som rinner ner för mina kinder.

Jag har insett att du gör mig varm, du gör mig glad. När du är med mig så dansar jag bland molnen med ett stort leende på läpparna. När jag är hemma och stängt dörren om mig så blir allt svart igen och det gör ont som fan i bröstkorgen. Då blir allt som det alltid har varit.


Jag ser framför mig hur dom närmsta månaderna kommer att bli, du står där och håller om mig men mörkret och hålet i bröstkorgen är större och mörkare. Det gör ondare i bröstkorgen varje dag och mörkret gör mig nästan blind.

Allt snurrar i skallen och jag lägger drar täcket över huvudet. Allt i huvudet blir bara till det här "ingen kanal" på tv:n igen, svart och vitt krigar mot varann i ett högt brus....

Måste sova nu.

 

Av Malin - 13 oktober 2009 17:22

Har nyss ätit lite middag och ligger nu och är proppmätt :) älskar mammas mat :D

dagens skola har verkligen segat sig fram, ni vet på lektionerna sitter man och tittar på klockan och man tycker att visarna aldrig rör sig framåt...

har lite läxa som jag skulle haft börja titta igenom lite smått nu ikväll, får väll se när det blir att man tar tag i det :P

vi hörs.



 

Av Malin - 12 oktober 2009 22:44

Ska strax gå och lägga mig, tänkte bara slänga in ett inlägg snabbt här innan.

Måste säga att kladdkakan gjorde susen i magen ;)

jeeeep, har inte så mycket mer att skriva.... Så....vi hörs i morgon eftermiddag. ha det bra.



...........................................


 

Av Malin - 12 oktober 2009 21:20

Huvudvärken har som tack och lov gått över nu. Har nyss bakat lite kladdkaka och ska gå ner och vispa lite grädde nu, vart så sugen på kladdkaka ;)

vi hörs om ett tag.




........................................



Varför gör det så ont i hålet i bröstkorgen så fort vi pratar om det. Minnen rivs upp och det man har begravt ner kommer upp igen. Känns skönt att kunna prata med syrran om det eftersom vi sitter i samma båt och har alltid gjort det, men jag har inte berättat hur ont jag egentligen har. Har inte berättat om mina ärr på armarna även om hon har frågat misstänksamt om dom. Hela kroppen skriker av smärta ju mer vi pratar, blir förvånad av hur mycket man har tryckt ner och åt sidan för att slippa se det då, men det är vid sådana här "prat" tillfällen det kommer upp igen och plågar en. En tanke som jag inte kan släppa är; Hur dom tänkte då? Hur dom kunde göra så?

Jag vet att jag aldrig kommer få svar på dom frågarna ändå så det är ju bara att slå ner dom till det där facket igen.


Man blundar för det som är smärtsamt även om man vet att det kommer tillbaka och plågar en.

 


Av Malin - 12 oktober 2009 18:43

Måndagen börjar gå mot sitt slut. Har inte gjort så mycket sedan jag kom hem från skolan, tog en kort promenad efter middagen. Var rätt härligt. Nu tänkte jag bara lägga mig och se tv eller något, har ont i huvudet :/

Vi hörs sen.




.........................................



Hur kan man sakna någon så mycket att det gör ont? <3  


Av Malin - 11 oktober 2009 21:56

det lockar verkligen att ta en sovmorgon i morgon eller få "plötslig huvudvärk". haha måndagar är inte min grej som sagt, det kanske ni har märkt hhaha ;)

Har iaf inte gjort så mycket idag, varit rätt slö och nu hade jag nästan tänkt gå och lägga mig och sova :)

vi hörs i morgon efter den låååånga skoldagen :/ *suck*...




..................................................
.....



Varför släpar sig tiden fram. Den borde rusa framåt! Känns jobbigt med bara måndag i morgon.

Du finns fortfarande i min hjärna, din varma goa famn saknar jag. Vill nypa mig själv i armen för att kolla om jag är vaken eller om det bara är en dröm. Hur kan du, så fin och underbar vilja slösa tid på mig som är så ful och trasig.

Nä nu ska jag försöka sova och skjuta iväg alla grubblingar som hackar sig in i hjärnan.

 

My heart beats lika a drum, can you hear it? <3

Ovido - Quiz & Flashcards