Alla inlägg den 22 september 2009

Av Malin - 22 september 2009 21:45

Smärtan strålar ut som en vanlig rutin ut i kroppen. Hålet i bröstkorgen sliter och rycker och jag fryser till.

Hjärnan har svårt att koncentrera sig och allt snurrar i skallen, smärtan ilar som vassa nålar sakta ner till magen och den knyter sig som ett rep. Jag försöker påminna mig själv att slappna av med det är svårt, kroppen spänner varje muskel av sig själv. Jag försöker titta på skärmen och koncentrera mig på att plugga med hjärnan ligger flera steg efter, den hasar sig fram och ord jag tänker når inte riktigt fram för att kunna skriva ner det. Som ett hårt slag i magen hugger det till igen och kroppen spänner sig ännu mer, smärtan strålar ut från bröstkorgen till hela kroppen men verkar mest hamna i magen och ge mig slag. Som förfrusen och spännd så sitter jag bara stilla utan att göra något.

Pluggandet går åt helvete och jag ger tillslut upp och stänger ihop datorn och böckerna, försöker slappna av men det är svårt.




   

Ovido - Quiz & Flashcards