Alla inlägg under juni 2009

Av Malin - 22 juni 2009 00:47

just när man har lagt sig i sängen för att sova så blir man pigg!(?) Eller jaaa pigg kanske inte jag blev men jag kan iaf inte sova nu =/

Det är för många tankar som snurrar i skallen på mig, kompisarna, gymnasiet, hemma....har satt på tv:n i mitt rum och sedan en film så att det inte ska bli så tyst i mitt rum. Har försökt lyssna på ljudet från tv:n i stället för att tänka så mycket men det funkar inte... ÅÅ jag som nästan såg fram emot att sova, nu är klockan snart 1. Min väckarklocka ringer i morgon också. Tycket inte om  när det ringer vill så hemskt gärna stänga av den då den ringer men jag vet att jag egentligen måste stiga upp....huu!

Nä jag kanske ska lägga ifrån mig datorn och försöka sova. 

höres <3

Av Malin - 21 juni 2009 23:36

Ja jag lever, har varit hos pappa i helgen så det är därför jag inte har skrivit.

Är nu hos mamma och ska strax gå och sova så det blir ett kort inlägg =)

Börjar jobba i morgon och ärligt så är jag inte så peppad på att stiga upp "tidigt" och jobba. Men tur är så har jag fått jobb på ett cafeé i närheten, jag känner även dom och dom är jätte trevliga! =D <3 Så dom sa att jag fick jobba så länge jag behövs. Men jag vill ju ha sommar också så det blir nog inte så många veckor hade jag tänkt =) Men vi får se, jag tar dagen som den kommer.


Nä nu ska jag sova, har varit uppe lite för länge i helgen så jag är super trött nu...haha smart Malin! ;D

Vi hörs i morgon efter work alla  =) <<3<3

Av Malin - 17 juni 2009 23:35

reda onsdag, i morgon är det torsdag...på fredag är det midsommar. Har malin planerat något, nej inte det. Man kan väll säga att det är typiskt mig, har ingen lust att vara hemma men har inte pratat med några kompisar och frågat vad dom ska göra då. Får väll ringa runt i morgon =) Hade lust att festa lite med vi får se hur jag gör med den saken. =)

Tänkte bara säga god natt, huvudet skriker efter sömn. 

Ååh jag känner verkligen att jag måste göra något nu när det är sommarlov! Jag har varit och shoppat så det vill jag inte göra, jag har umgåts med familjen, jag har varit med kompisarna...hmm vad gör jag i morgon.? Känns som jag måste gå ut från huset och göra någonting :) 

Ringer väll kanske någon kompis i morgon. <3 

Nä hörrni nu ska jag sova. Hade så braa! puss godnatt <3<3

Av Malin - 17 juni 2009 20:09

Igår kväll när jag skulle sova så stirrar jag som vanligt upp i taket, tittar på alla små prickar och andra små detaljer.

Det är alldeles tyst, ingenting hörs.

Det finns flera tystnader som säger något. Som: Pinsam tystnad, Jobbig tystnad och Glad tystnad....ja men det finns ju hur många som helst och alla har nog kännt vad det finns för tystnader....Men det är en tystnad som man inte tänker på. Tystnaden som bara är tyst...som inte säger någonting. 

Men i går när jag skulle sova så kom den här tystnaden som inte säger något, eller som bara förklarar för en hur tyst det är. Fast sen kom den här tystnaden som förklarar hur tomheten ekar mellan mina väggar.

Hade som sagt svårt att sova igår. Tillslut satte jag på min dator och sedan på en värdelös film som man kan somna till...

Tystnaden säger kanske mer än 1000 ord!

Av Malin - 17 juni 2009 18:48

...nära. Jag kunde känna den med mina fingrar, jag kunde känna smaken av den och det bästa var att jag kunde se den. Att komma till toppen innebar att smärtan, tårarna och den inre plågan skulle försvinna. Jag kunde nästan känna friheten krypa sig närmare mig ju högre upp jag kom och ju närmare toppen jag kom. 

Men plötsligt så kröp den där frihets känslan bort från mig, jag kunde inte längre känna smaken av toppen, inte känna den med mina fingrar och det värsta var jag kunde inte se den. Allt vart bara mörkt, jag såg nästan ingenting förrutom mina egna fötter som kämpade för att klättra sig uppåt. Men ingenting verkade finnas där...bara mörker....Jag stannade och tittade mig omkring och såg, ingenting.

Toppen på det fina berget syntes inte till, inte ens självaste berget syntes till. Jag bara stod där. Tomheten ekade och mörkret var som ett stort svart täcke. Jag satte mig ner på knäna och andades tungt. Då kom det, det där hålet som finns i min bröstkorg som höll på att läka ihop slets upp i en sekund. Jag kunde känna hur hålet växte i mig och blev större samtidigt som musklerna hade dragkamp i hela min kropp.

Jag skrek av smärtan och höll händerna på bröstkorgen, jag la mig ner och försökte slappna av men musklerna ville inte ge med sig. Jag vred och vände mig för att få musklerna att slappna av men det var lönlöst.


Där ligger jag nu, vrider och vänder mig på marken för att få musklerna slappna av. Jag trycker händerna mot bröstkorgen som att trösta mig själv, jag vet att jag inte kan göra något åt att hålet bara växer och växer.

Jag är bara en åskådare i det hela....jag är försvarslös!

Av Malin - 16 juni 2009 23:06

Dagarna bara rusar iväg, snart börjar jag jobba också. Som tur är så fick jag ju lite sommarlov först innan jag börjar jobba, jag hade turen som kunde få jobba hos några jag känner och inte inom kommunen =)


....................................


Jag ligger i sängen som vanligt varje kväll, tittar på mobilen som tyst ligger på mitt sängbord. Inget sms, inget samtal...kompisarna får då jämt sms och samtal av andra kompisar. Förrutom jag då....självklart!

Jag reser mig upp ur sängen, men så fort jag står upp så känns det som jag saknar något. Jag tittar ner mot sängen, där ser jag mig själv ligga kvar livlös på sängen...det ser nästan ut som jag sover, men jag vet att jag inte gör det. Ögonen är stängda och inga andtag hörs ifrån mig...

Jag får panik och försöker väcka mig själv men när jag ska röra vid mig så går det inte....det är som om att jag inte tar i något. jag skriker men ingen hör mig, jag visar inga tecken på liv heller där jag ligger...

Jag intalar mig själv om att allt kommer bli bra samtidigt som en del av mig skriker av panik och hetsar upp sig själv om att något är fel!


Plötsligt vaknar jag i sängen, jag är tvungen att ta ett tungt och djupt andetag för att få tillräckligt med luft i lungorna.

Jag sätter mig upp och gnuggar mig för ögonen, bara en dröm...det vet jag men dom känns så fruktansvärt verkliga.

Jag lägger mig ner i sängen igen, tittar på klockan och suckar när jag ser vad den visar, 03.47...Jag blundar och drar armarna runt knäna, det där hålet i bröstet river som faan. Gråter en tår, smärtan dödar mig innifrån.

 

Av Malin - 15 juni 2009 23:11

...så dålig bloggare man är.

Kan berätta vad jag har gjort idag, ni kanske inte är så intresserade men...läs inte då ;)

Vaknade rätt typ 9 i morse och hade verkligen lust att sova typ bara 1 eller 2 timmar till....var så otroligt trött men kunde ändå inte somna. Steg då upp och vid 12 tiden så var mamma å syrran vakna och allerta så då for vi till mormor och morfar. var jätte trevligt att träffa dom och man far då därifrån verkligen inte hungrig ;D

När vi kom hem så orkade då inte jag, mamma eller syrran göra något så vi slänge oss i soffan och såg tv =) 

Ja det var typ min dag, har inte hänt något sådär jätte speciellt sedan. =)


Ska bli bättre på att blogga, är verkligen dålig...

Ska försöka bli bättre, men nu när jag snart börjat jobba så blir det nog lite dåligare med bloggning men ska försöka =)


Nu ska jag sova, Skriver när jag vaknar =)

God natta<3<3

Av Malin - 14 juni 2009 23:01

trist dag måste jag säga. Har bara gått omkring hemma i mjukis kläder och inte gjort något speciellt, fast ändå härligt att bara ta det lugnt också =)

Måste snart dra ihop ett gäng känner jag för jag är så party sugen! För snart börjar jag ju jobba och då är det inte lika mycket freedom kan man säga ;)

Jag känner även dom som jobbar på caféet jag ska jobba på så jag tror det kommer bli jätte roligt, mycket skratt och glass ;D

Men nu ska jag sova. Vi ska till mormor och morfar i morgon på morgonen, det vart i morgon iställer för idag =) Blir nog trevligt. 

Men ha det så bra! =) <3<3

Ovido - Quiz & Flashcards