Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Malin - 4 augusti 2009 14:59

...så får jag inte grepp om verkligheten. Jag känner hur jag glider mer och mer in i mig själv för att tänka eller ska man säga leva på en annan nivå.

Jag går omkring i huset och jag vet att jag håller på med någonting men jag vet inte vad. Jag känner mig som en zombie, min kropp lyckas hasa sig fram med tankarna är på en helt annan nivå. Jag känner hur ofokuserade mina ögon är, jag ser vad som är framför mig men ändå inte.

Plötsligt känner jag min kropp avslappnad sittandes i min egen säng. Jag drar mig upp mot verkligheten, mot ytan, för att se mig omkring. Jag har tydligen lyckas bädda sängen och plockat bort lite i mitt rum. Jag börjar leta i mitt minne som bekräftar att jag har gjort allt det här. Men jag ser bara svaga blimtar av hur jag rättar till täcket i sängen och lägger in lite kläder i garderoben. Jag fnissar till lite men vet inte om jag tvingade fram det eller om det bara kom som för att skratta åt mig själv. 

Jag lägger mig ner på sängen och känner hur mina tankar drar mig neråt under ytan på en annan nivå. 


Det är så lätt att bara sjunka in i mig själv. Få ta en paus från verkligheten en stund, det är som att sova fast bättre... ;P

Av Malin - 4 augusti 2009 10:36

hehe, hade ställt väckaren och hade tänkt stiga upp lite tidigare...ni vet det är ju skola snart så då måste man ställa om dygnet :/ :) Men så morgontrött som jag är så kunde jag inte stiga upp förrens nu, ajaa det är då bättre den här tiden än typ halv 1 eller nå :P

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag, jag får väll ta dagen som den kommer :) Men först och främst, Frukost! :) 

Vi hörs senare. Kraam på er<3


....................................


Jag tittar upp i taket i mitt rum, solen som börjar lysa starkare lyser upp mitt rum, trots att jag vaknade för ett tag sen så har jag inte stigit upp än, bara legat kvar och stirrar i taket.

Jag börjar dagdrömma såklart, jag är så bra på att bara försvinna in i mina egna tankar att jag glömmer bort tiden och den bara tickar iväg.

Mamma kommer in i mitt rum och avbryter mitt försvinnande såklart. Jag vill bara att hon skulle gå iväg då så jag kunde sjunka in i mig själv igen, men hon stannde och prata fast jag inte sa så mycket. Jag tittade på henne fast med en blick som var ointreserad. Hon förstod ingenting, trodde bara jag var trött så tillslut lämnade hon mig och stängde dörren efter sig, jag suckade och återvände tillbaka till mina tankar som låg på en annan nivå. Det är så enkelt att bara ligga och drömma sig bort, försvinna som sagt in i sig själv. 

Men tillslut insåg jag att jag inte kunde ligga här hur länge som helst, jag försökte komma tillbaka till mig själv och få grepp om verkligheten.

Även om något i mig försökte dra mig tillbaka så var jag tvungen att komma tillbaka till verkligheten...

Av Malin - 4 augusti 2009 00:08

...dålig på att sitta vid datorn :P


Sitter som igår för första gången vid datorn nu. Idag har jag hunnit sola en stund ute på gården, tycker det är jätte härligt att sola och stoppa headset i öronen och lyssna på lugn musik :D

Sedan så har Moster och hennes barn varit här en stund. Blev fika och sedan lekte jag lite med barnen som är oerhört söta och snälla :)

Nu ska jag sätta på en film sen sova tror jag....sovde alldeles för länge går :/

Puss på er vi hörs <3





Ovido - Quiz & Flashcards