Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Malin - 6 augusti 2009 01:20

Min syster kommer in i mitt rum flera gånger, hon frågar mig saker och pratar på fast jag inte lägger märkte till henne så mycket.

Jag har redan gjort mig klar för att sova, täcket har jag lagt så att det når mig till hakan och armarna har jag slagit runt benen. Jag stirrar på min data skärm som står på en stol brevid sängen, den spelar en dålig film som bara skräpar på datorn men som jag brukar sätta på om jag är less på att höra mina egna andetag.

Min syster lägger inte så stor märke till att mina tankar är nere på en annan nivå, att dom har dragit ner mig under ytan igen. Jag har nu med så mycket tid spenderat av att vara under ytan skapat en fantasi värd som jag helst skulle vilja stanna i. Jag har hittat ett sätt att fly från verkligheten, men jag vet att om jag bara låter mina tankar dra ner mig under ytan hela tiden så kommer det ta lång tid innan jag får grepp om verklighten igen, eller så är det bara en tidsfråga innan personer i min omgivning börjar undra vad det är jag håller på med. 

Jag drar mig upp mot ytan för att försöka koncentrera mig på vad min syster säger. Men när jag verkligen lyssnar så hör jag bara att det är ointressant, min fantasi värd som jag skapat på en annan nivå är mer intressant. Jag säger för det mesta bara: "jaa" och "joo" och ""mmm.."

När hon avslutar sitt samtal och går ut från mitt rum så vänder jag blicken mot data skärmen igen, men jag ser bara suddigt för jag vet att mina tankar har redan hunnit dra ner mig. Jag ler lite och blundar.

Jag ska sova......................Snart ;P

Ovido - Quiz & Flashcards